Dyrektor kreatywny Life is Strange o problemie kobiecych postaci w grach

Jeam-Maxim Moris twierdzi, że w świecie wydawniczym niechętnie patrzy się na wydawanie gier z kobiecymi postaciami jako głównymi bohaterami.

Dyrektor kreatywny firmy gry Life is Strange, Jean-Maxime Moris, powiedział w wywiadzie dla serwisu Videogamer, iż byłby bardzo szczęśliwy, gdyby ich produkcja zmieniła sposób postrzegania kobiecych postaci. Moris potwierdził, że jedynie Square Enix nie chciało wymienić głównej bohaterki na mężczyznę.

- W tych warunkach będę szczęśliwy, jeśli gra zmieni myślenie gracza. Szczególnie w świecie wydawniczym, gdzie niechętnie patrzy się na wydawanie gier z kobiecymi postaciami jako głównymi bohaterami – mówi Moris.

- Ale my jesteśmy twórcami, nie wojownikami politycznymi. Osobiście uważam, że sprawa kobiecych postaci to mała część wielkiego problemu związana z równouprawnieniem. Oczywiście, możemy robić małe rzeczy w naszej społeczności, ale sądzę, że największa zmiana powinna nadejść z góry.

Moris pozytywnie odniósł się jednak do Square Enix:

- Square to w zasadzie jedyny wydawca, który nie chciał zmieniać niczego w grze. Inni wydawcy chcieli zmienić główną bohaterkę na mężczyznę, Square ani razu nie zakwestionowało naszych decyzji.

Źródło:
Katarzyna Dąbkowska - gram.pl


Klemens
2015-01-17 11:18:27